Kinfo
Kinfo.jpg

Kinfo heeft een opvoedingswinkel te Oostende en Middelkerke 1

Opvoedingswinkel Oostende

1.Wat?

Ouder en opvoeder word je niet zomaar, dit is een proces van vallen en opstaan. Soms heb je meerdere vragen: "ben ik wel goed bezig", "wat moet ik hiermee aan", … Het is een normaal gegeven dat je als ouder/opvoedingsfiguur vragen hebt bij het hele opvoedingsgebeuren. Het zoeken naar informatie en advies is voor ouders vaak een zoeken naar bevestiging in het ouder zijn. Essentieel is dat de opvoedingswinkel ervan uitgaat dat je als ouder/opvoedingsfiguur de belangrijkste opvoeder van je kind blijft. Het is niet hun taak voor te schrijven hoe je het beter zou doen. De opvoedingswinkel zal je proberen te helpen om samen op zoek te gaan naar oplossingen.

2.Aanbod

  • Mondelinge informatie

In de opvoedingswinkel Kinfo kan je steeds een medewerker aanspreken indien je een vraag hebt over de opvoeding en de ontwikkeling van je kind.

  • Infotheek

In de opvoedingswinkel Kinfo krijg je informatie over opvoeden en ontwikkeling.

  • Opvoedingswijzer

Dit is een handig instrument voor het opzoeken van allerhande informatie.

  • Themapaketten en koffers

De opvoedingswinkel beschikt over een aantal pakketten, over specifieke thema's. Dit kan gebruikt worden om een opvoedingsthema bespreekbaar te maken in je gezin, een klas of een groep kinderen. Volgende onderwerpen zijn op vandaag in de opvoedingswinkel te verkrijgen : kinderrechten, echtscheidingssituaties, pesten, jongeren en hun relaties, bespreek maken van homoseksualiteit bij jongeren , gevoelens bij kinderen.

  • Pedagogisch adviesgesprek

Het kan zijn dat je je geen raad weet met een bepaalde (thuis)situatie of je zit met vragen rond de opvoeding van je kind(eren). Hiervoor kan je een adviesgesprek aanvragen bij de opvoedingswinkel.

  • Eventuele doorverwijzingen

3.Wie?

Ouder, grootouder, pleegouder, leerkracht, hulpverlener, kinderverzorger, arts, student, … Kortom, iedereen kan in de opvoedingswinkel terecht met vragen over opvoeding.

contact

Louisastraat 7
8400 Oostende
059 51 08 41 begin_of_the_skype_highlighting              059 51 08 41      end_of_the_skype_highlighting

Opvoedingswinkel Middelkerke

De opvoedingswinkel te Middelkerke heeft dezelfde aanbiedingen van de opvoedinswinkel te Oostende.

Contact
op woensdagnamiddag in de Gemeentebibliotheek
Populierenlaan 16
8430 Middelkerke
0492 73 31 92

1 woorden: 343